Page 11 - Εφηβικοί Παλμοί
P. 11
ΙΕ΄ Παγκύπριος Μαθητικός Διαγωνισμός Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου
Τ ο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας αποτελεί το κέντρο της ζωής της σώματος της Εκκλησίας. Είναι το τελειότερο των μυστηρίων το οποίο μας
Εκκλησίας και το θεμέλιο της ἐν Χριστῷ ζωής των πιστών. Είναι η οδηγεί στην κορυφή των αγαθών, όπου είναι και ο σκοπός της
μυστηριακή ένωση του Πλάστη με το πλάσμα Του, η χειροπιαστή ανθρώπινης ύπαρξής μας. Παρέχει την τελείωση στα υπόλοιπα
απόδειξη της σαρκωμένης Αγάπης στην καθημερινή ζωή του κόσμου. Μυστήρια και βοηθάει τους πιστούς να βρουν το φως το οποίο κάλυψαν
με το σκοτάδι των αμαρτιών τους. Ήδη από τα πρώτα αποστολικά
Η θεία Κοινωνία είναι η Μετάληψη του Σώματος και του Αίματος του χρόνια, η Θεία Ευχαριστία αποτελούσε το κέντρο της λατρευτικής ζωής
Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Η θεία Κοινωνία δεν συμβολίζει απλώς το των Χριστιανών. Με αυτή συνδέονταν όλες οι άλλες λατρευτικές και
Σώμα και το Αίμα Του, αλλά είναι το Σώμα και το Αίμα Του. Ο Ίδιος ο πνευματικές εκδηλώσεις της εκκλησίας. Τ ο Σώμα και το Αίμα του Κυρίου
Κύριος το διαβεβαιώνει αυτό: «ἐγώ εἰμι ὁ ἄρτος τῆς ζωῆς· ὁ ἐρχόμενος μας εξαλείφει τις αμαρτίες, καθαρίζει τη συνείδηση, αυξάνει την πίστη,
πρός με οὐ μὴ πεινάσῃ, καὶ ὁ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ μὴ διψήσῃ πώποτε. θερμαίνει την αγάπη, στερεώνει την ελπίδα, στηρίζει τους ολιγοψύχους,
…ἐγώ εἰμι ὁ ἄρτος ὁ ζῶν ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς· ἐάν τις φάγῃ ἐκ χαροποιεί τους θλιμμένους, αφυπνίζει και κινητοποιεί τους αμελείς,
τούτου τοῦ ἄρτου, ζήσεται εἰς τὸν αἰῶνα…». Τ ο μεγάλο Μυστήριο παρηγορεί τους ασθενείς, «πλουτίζει» τους φτωχούς, «χορταίνει» τους
ιδρύθηκε από τον ίδιο το Χριστό μας το βράδυ του Μυστικού Δείπνου. πεινασμένους, «ντύνει» τους γυμνούς, «αναπαύει» τους κουρασμένους.
Ενώ ο Κύριος έτρωγε με τους μαθητές Του, κατά το τελευταίο Πάσχα της
επί γης παρουσίας Του, πήρε στο χέρια του τον άρτο, ευχαρίστησε τον
Πατέρα Του, έκοψε σε τεμάχια τον άρτο και είπε: «λάβετε φάγετε· τοῦτό
ἐστι τὸ σῶμά μου». Στη συνέχεια πήρε το ποτήρι με τον οίνο, πάλι
ευχαρίστησε τον Θεό και το πρόσφερε στους μαθητές λέγοντας: «πίετε
ἐξ αὐτοῦ πάντες· τοῦτο γάρ ἐστι τὸ αἷμά μου τὸ τῆς καινῆς διαθήκης τὸ
περὶ πολλῶν ἐκχυνόμενον εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν». Οι πιστοί τελικά που
μεταλαμβάνουν τα άχραντα μυστήρια, «ενώνονται με Αυτόν μυστικώς
καθιστάμενοι κοινωνοί της θείας φύσεως». Η Θεία Ευχαριστία τελείται εις
ανάμνηση του σωτήριου πάθους του Κυρίου και προς άφεση αμαρτιών
και ζωή αιώνιο. Είναι το Μυστήριο το οποίο κάνει ικανά τα μέλη της
Εκκλησίας να ζουν λειτουργικά το Σταυρικό Πάθος και τη ζωηφόρο του
Κυρίου μας Ανάσταση. Αποτελεί συνέχεια και επέκταση του μυστηρίου
της ενανθρωπήσεως, το ύψιστο μυστήριο της χριστιανικής μας πίστης. Η
Θεία Λειτουργία είναι συνεπώς το κατ’ εξοχήν Μυστήριο της Εκκλησίας,
το σημαντικότερο γεγονός της εκκλησιαστικής ζωής, η ίδια η σύναξη του
11