Page 29 - Εφηβικοί Παλμοί
P. 29
ΙΕ΄ Παγκύπριος Μαθητικός Διαγωνισμός Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου
«Θεία Κοινωνία: ο Χριστός παρών στη ζωή μας»
Ο άνθρωπος δεν είναι πάντα δυνατός, παρασύρεται από τη Λειτουργία είναι αδύνατη η ύπαρξη αληθινού χριστιανικού βίου
θλίψη την οργή και τον κίνδυνο, είναι ένα ον που πεινάει. Πεινάει και η καλλιέργεια γνήσιου ευαγγελικού ήθους. Η εκκλησία τώρα
όμως για Θεό. Πίσω από όλες τις πείνες της ζωής μας βρίσκεται τελεί τη θεία Λειτουργία και συνεχίζει τη θυσία και το Μυστήριο
ο Θεός. Κάθε πόθος είναι τελικά πόθος για Εκείνον. Βέβαια δεν της θείας Ευχαριστίας. Οι χριστιανοί συμμετέχοντας γίνονται συν-
είναι μονάχα ο άνθρωπος ένα ον που πεινάει. Όλα όσα ιερουργοί στη Θεία Κοινωνία προσφέροντας ψωμί-πρόσφορο,
υπάρχουνε ζούνε «τρώγοντας». Η δημιουργία ολόκληρη κρασί-νάμα, ελαιόλαδο, με την ψαλμωδία τους, τις κοινές δεήσεις
εξαρτάται από την τροφή. Η μοναδική όμως θέση του ανθρώπου τους και τέλος με τη συμμετοχή σε αυτή.
μέσα στο σύμπαν βρίσκεται στο ότι μονάχα αυτός ευλογάει το
Θεό για την τροφή και για τη ζωή που λαβαίνει από Εκείνον. Κάθε φορά που τελείται η Θεία Λειτουργία ετοιμάζεται το ουράνιο
Μονάχα αυτός αποκρίνεται στην ευλογία του Θεού με τη δική του τραπέζι, στο οποίο καλούμαστε να συμμετέχουμε όλοι οι πιστοί.
ευλογία. (Αλ. Σμέμαν, Για να ζήσει ο κόσμος) Τ ο Σώμα και το Αίμα του Χριστού είναι αληθινή τροφή και, όταν τα
μεταλαμβάνει ο πιστός, το ανθρώπινο σώμα μεταβάλλεται σε
Η θεία Λειτουργία ως μυστήριο δόθηκε το βράδυ της Μεγάλης εκείνα. Όπως και το σίδερο, όταν έρθει σε επαφή με τη φωτιά,
Πέμπτης ως δώρο από τον Κύριο στο αποχαιρετιστήριο γίνεται και αυτό φωτιά, δεν κάνει τη φωτιά σίδερο. Η Θεία
πασχαλινό δείπνο του με τους μαθητές του. Σε αυτό το Κοινωνία αποτελεί την ενίσχυση στον αγώνα μας προς την
αποχαιρετιστήριο πασχαλινό δείπνο ο Ιησούς, συσχετίζοντας το αγιότητα. Μεταλαμβάνοντας οι πιστοί δεχόμαστε την παρουσία
ψωμί και το κρασί με τη σταυρική του θυσία, τους δήλωσε ότι του Χριστού στη ζωή μας και μέσω αυτής καθαρίζουμε τη
αυτά είναι το Σώμα και το Αίμα του. Τρώγοντας και πίνοντας από συνείδησή μας. Η θεία κοινωνία αποτελεί την πιο σπουδαία και
αυτά οι μαθητές ενώθηκαν μαζί του και μεταξύ τους, ιερή στιγμή της ζωής μας. Η συμμετοχή στη Θεία Μετάληψη
«κοινώνησαν». Παίρνοντας τον άρτο στα χέρια Του, τον μοίρασε προσφέρει στον άνθρωπο την απαραίτητη βοήθεια του Θεού για
στους μαθητές Του, λέγοντάς τους: «Λάβετε φάγετε· τοῦτό ἐστι τὸ να καθαρίσει την καρδία του από τα πάθη του εγωισμού, του
σῶμά μου». Ακολούθως, αφού πήρε το ποτήρι με το κρασί, το μίσους, της ιδιοτέλειας κ.τ.λ. Η θεία κοινωνία μάς κρατά
πρόσφερε στους μαθητές Του λέγοντας: «Πίετε ἐξ αὐτοῦ πάντες· ενωμένους με τον Χριστό.
τοῦτο γάρ ἐστι τὸ αἷμά μου τὸ τῆς καινῆς διαθήκης τὸ περὶ
πολλῶν ἐκχυνόμενον εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν». Από τότε οι Ως κατακλείδα λοιπόν, θα αναφερθούμε στα λόγια του
χριστιανοί, επαναλαμβάνοντας με το Μυστήριο της Θείας Αποστόλου Παύλου: «Μιμηθείτε λοιπόν το Θεό, αφού είστε
Ευχαριστίας αυτό που έγινε εκείνο το βράδυ, ομολογούν ότι ο αγαπητά του παιδιά· να συμπεριφέρεστε με αγάπη κατά το
Χριστός σταυρώθηκε για όλους και ενώνονται με τον Ίδιο και πρότυπο του Χριστού, που μας αγάπησε κι έδωσε τη ζωή του για
μεταξύ τους. μας, προσφορά και θυσία που τη δέχεται ευχάριστα ο Θεός».
(Εφ.5,2). Όπου κατοικεί ο Χριστός, επικρατεί μέγιστη χαρά και
Από την αποστολική εποχή μέχρι και σήμερα η θεία Λειτουργία ειρήνη.
είναι και πάντοτε θα είναι η καρδιά, το κέντρο και ο άξονας της Αργυρώ Χατζηκωνσταντή, Α2
χριστιανικής λατρείας. Χωρίς τη συμμετοχή του πιστού στη Θεία Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Τασούλα Μιτσίδη, Θεολόγος
29