Page 34 - Εφηβικοί Παλμοί
P. 34

Στ’ Παγκύπριος Μαθητικός Διαγωνισμός Γυμνασίων στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα «Φίλος,

                                                                                      ἄλλος ἐγώ»


                             Εικονογραφημένη Ιστορία: Ὁδοιπόροι και ἄρκτος


   Ο αισώπειος μύθος Ὁδοιπόροι καὶ ἄρκτος ταξιδεύει τρίχα απ’ τα μαλλιά του «ψόφιου κοριού», έχοντας
   διά μέσου των αιώνων και μεταφέρεται στο σήμερα, ωστόσο χαράξει βαθιά στην ψυχή και στο μυαλό του
   όταν δυο έφηβοι φίλοι – τα ονόματα ας τα ένα μάθημα ζωής.
   συμπληρώσει ο κάθε δέκτης της εικονογραφημένης
   ιστορίας στη βάση των δικών του εμπειριών –                          Στο μεταξύ, όταν το πεδίο είναι πια ασφαλές, να σου
   ξεκινούν      για    τη   συνηθισμένη        τους     βόλτα     με   κατεβαίνει και ο φιλαράκος του απ’ το δέντρο και σαν
   τροχοσανίδες στο δάσος έξω από την πόλη τους.                        να μη συνέβη τίποτα απολύτως που εγκατέλειψε
   Ένα απρόσμενο, ωστόσο, περιστατικό πρόκειται να                      ανυπεράσπιστο τον κολλητό του στο έλεος του
   σημαδέψει μια για πάντα τη φιλία τους.                               θηρίου, ζητά να μάθει απορημένος τι είχε ψιθυρίσει η
                                                                        αρκούδα στο αυτί του.
   Ανάμεσα σε ραπ ήχους, γιουχαΐσματα και γέλια
   ακούγεται ξαφνικά ένα... γρύλισμα μέσα από τα                        Τότε σκάει βόμβα μεγατόνων! «Να σου πω: “Κοίτα
   δέντρα, και πριν οι δυο φίλοι προλάβουν να πουν                      καλά”, με ορμήνεψε, “μην τυχόν και ξαναταξιδέψεις
   «κύμινο» εμφανίζεται σαν κεραυνός εν αιθρία μια                      συντροφιά με τέτοιους φίλους, που σε παρατούν
   άγρια αρκούδα! Ο πρώτος φίλος –ονόματα δεν λέμε                      σύξυλο στον κίνδυνο”» (τοιούτοις τοῦ λοιποῦ μὴ
   – σκαρφαλώνει με μιας στο κλαδί ενός ψηλού                           συνοδοιπορεῖν          φίλοις,     οἳ    ἐν     κινδύνοις      οὐ
   δέντρου και κρύβεται, χωρίς να απλώσει χείρα                         παραμένουσιν). Και κάπου εδώ το αισώπειο επιμύθιο
   βοηθείας στο φιλαράκι του. Ο δεύτερος, ανήμπορος                     «τοὺς       γνησίους       τῶν      φίλων       αἱ     συμφοραὶ
   και εγκαταλελειμμένος, κουλουριάζεται στο έδαφος                     δοκιμάζουσιν» σμίγει με το γνωστό λαϊκό άσμα «Δεν
   και παριστάνει τον νεκρό, καθώς κάπου στο                            θέλω      τέτοιους     φίλους»      που     σιγοτραγουδά         ο
   Facebook είχε κάποτε διαβάσει – αλήθεια, ψέμα,                       προδομένος φίλος, φεύγοντας. Τ ο                  μήνυμα του
   ποιος ξέρει; – ότι οι αρκούδες δεν πειράζουν τα νεκρά                αρχαίου μυθογράφου και του σύγχρονου στιχουργού
   ζώα.                                                                 ηχεί σαν εκκωφαντικό βουητό στ’ αυτιά του (πρώην)
                                                                        κολλητού του. Οι συγκυρίες δοκιμάζουν τους φίλους
   Τότε η αρκούδα, η οποία στο πρόσφατο παρελθόν κι                          αν    τυχόν     αυτοί    δεν    φανούν      αντάξιοι     των
   είχε βιώσει από πρώτο χέρι την προδοσία από την περιστάσεων, δεν αξίζουν να ονομάζονται «φίλοι»...
   κολλητή της φίλη και κουβαλούσε ακόμα νωπά τα Χρόνια τώρα!
   ψυχικά τραύματα (γι’ αυτό και επιλέγηκε η απόδοσή
   της με ασπρόμαυρα χρώματα στην εικονογράφηση),                                                                   Ειρήνη Μώρου, Γ3
   σκύβει και του ψιθυρίζει κάτι στο αυτί. Στη συνέχεια, η
   αρκούδα απομακρύνεται χωρίς να πειράξει ούτε                                                                     Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Παναγιώτα Κόκκινου, Φιλόλογος

                                                                                                                                                                                             34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39